Ремонт асинхронних електродвигунів: види, способи вирішення

У багатьох сферах комунального господарства та промисловості застосовуються електродвигуни. Ліфтові, вибухозахищені, загальнопромислові, кранові з фазним ротором – модифікацій та призначень безліч, а ремонт асинхронних електродвигунів ідентичний за алгоритмами проведення.

Декілька сценаріїв ремонту

Все залежить від складності поломки та майбутніх відновлювальних заходів. Обслуговування силових агрегатів можна поділити на 2 типи:

  • поточний, плановий сервіс та перевірка стану конструктивних вузлів. Вимірювання зазорів у підшипниках, опірності ізоляції, огляд її цілісності, змащення рухомих механізмів, їхнє промивання, усунення забруднень;
  • капітальне втручання, розбирання асинхронного електродвигуна. Кожна деталь розглядається зсередини конструкції після демонтажу з посадкових місць. Дефектування вузлів, ревізія щіток, випробування обмотки, вивчення зношування кожуха, корпусу, активної частини статора. Тяжкі робочі умови (максимальне навантаження, інтенсивність експлуатації, підвищена температура, тертя рухомих деталей) спричиняють обрив обмотки, зношування підшипників, розвальцювання їхніх місць встановлення, кореляція швидкості обертання ротора.

Як визначити, що потрібен капітальний ремонт асинхронних двигунів? Під час роботи відчутним є запах горілого (плавиться ізоляція, спрацьовує захист від навантаження, короткого замикання, перегріву), візуалізуються механічні пошкодження – деформувався ротор, на станині є тріщини, мотор заклинює. Також чути сторонні шуми з агрегату.

Несправності асинхронного електродвигуна можуть бути наслідком пошкодження механізмів, агрегатованих з ним. Під час поточного сервісу завжди перевіряйте шківи, ​​муфти, ремінні шківи, ​​щоб робота вузлів була збалансованою.

Можливі несправності асинхронного двигуна

Причини виходу з ладу бувають електричні та механічні. Також є несправності, не пов’язані з самим двигуном, але що впливають на його працездатність: збільшення навантаження від заклинювання дротів, перекіс напруги в мережі живлення, пошкодження системи обдування, значне підвищення температури зовнішнього середовища, перегрів тощо.

Розглянемо найчастіші випадки, коли знадобиться ремонт ротора асинхронного електродвигуна:

  • агрегат не запускається – немає напруги в мережі, в обмотках статора, обірвані стрижні ротора або фаза. Рішення – виміри опору ізоляції, комплексна діагностика;
  • гул, зміна швидкості обертання валу – зношування підшипників, деформація ротора, кожуха вентилятора, порушене центрування. Потрібне змащування/заміна підшипників та балансування конструктивних частин;
  • силова машина самовільно зупиняється – заклинювання механізмів, збій у подачі живлення, міжвиткове замикання або між фазами обмотки. Тільки детальна ревізія після розбирання надасть точне рішення. Швидше за все, знадобиться перемотування асинхронного двигуна.

Комплексний підхід від Archi-BUD

Наша компанія виконує плановий та екстрений ремонт силових агрегатів різних модифікацій вітчизняного, іноземного виробництва. Точну вартість послуг ми зможемо назвати після діагностики несправностей, дефектування та розрахунку маси витраченої міді для обмотки ротора/статора. Може знадобитися перемотування асинхронних електродвигунів або просто змащування підшипників.

Ціна послуг виправдана високою якістю виконання, ретельним вивченням всіх структурних компонентів двигуна. Ми досліджуємо посадкові місця підшипників, проводимо їхню заміну, обмотку ротора, статора, відновлюємо корпус. Досвідчені майстри Archi-BUD точно скажуть, чи потрібна проста заміна підшипників асинхронного електродвигуна чи капітальний ремонт. Водночас агрегат після ремонту проходить тестування та атестацію на рівні з новим. Гарантія на весь спектр робіт підтверджена документально

Archi-BUD » РЕМОНТ ЕЛЕКТРОДВИГУНІВ » Ремонт асинхронних електродвигунів